Tomáš poradí
+420 731 447 502
(Ve všední dny od 8:00 do 17:00)
10.08.2023
5 min
Tomáš
Motor 2.0 TDI byl konstruován jako důstojná náhrada oblíbené a vysoce ceněné varianty 1.9 TDI. Přestože je mnohem modernější než jeho předchůdce, je všeobecně považován za méně odolný. Úspory materiálu a technologické chyby a přechod na jiné oleje jsou hlavními důvody potíží, se kterými se motor 2.0 TDI potýká.
Motor 2.0 TDI debutoval na začátku roku 2003 (Touran) a postupně se objevil ve většině modelů koncernu Volkswagen. Časem se dostal i pod kapoty některých vozů Mitsubishi, Jeep a Dodge. Není pochyb o tom, že se svému předchůdci, verzi 1,9 TDI, vyrovná co do popularity. Bohužel však ne co se životnosti týče.
Motor 2.0 TDI je vývojovou verzí motoru 1.9 TDI s výkonem 130 k (v přímém směru se jedná o verze AZV nebo BKD).
Prasknutí nebo "vymačkání" hlavy válců u motoru 2.0 TDI je běžné u 16ventilové verze. K poškození dochází buď ve válci 1 nebo ve válcích 2 a 3 současně. Výrobce automobilů Volkswagen se podle neověřených zdrojů vyjádřil, že se na konci roku 2006 s problémem vypořádal. Závady tohoto typu se však nadále objevují i u vozidel novějšího roku výroby. U 8ventilové varianty se pak vyskytují chyby s “dosedáním”, které souvisí s únikem chladicí kapaliny na těsnicí kroužek válce na straně výfuku. Dochází také k vymačkání dosedací plochy pro vstřiky.
Pod kapotami ingolstadtských modelů byly dodávány jak motory 2.0 TDI poháněny vstřikovacími jednotkami (PD), tak common rail (CR). Jednalo se o tyto modely (v závorce je uvedeno datum debutu motoru 2.0 TDI v příslušném modelu): A4 B8 (2007), A5 (2008), TT II (2008) a Q5 (2009).
Prvním vozem značky Seat, do kterého byla provedena montáž motoru 2.0 TDI, byl model Altea (2004). Kromě nich jsou to také (v závorce je uvedeno datum debutu motoru 2.0 TDI v příslušném modelu): Ibiza III (2009), Toledo III (2004), Exeo (2009), Leon II (2005), Alhambra I (2005) a aktuálně debutující Alhambra II.
Motor 2.0 TDI se ve vozech Škoda objevil v roce 2004 (Superb I). Kromě toho lze tyto jednotky nalézt v následujících modelech české automobilky (v závorce je uvedeno datum debutu motoru 2.0 TDI v příslušném voze): Octavia II(2004), Superb II (2008), a také v kompaktním SUV Yeti (2009).
Touran I je prvním vozem koncernu Volkswagen, který byl vybaven motorem 2.0 TDI (2003). V roce 2003 se v nabídce objevily následující modely: Golf VI, Golf Plus, Jetta, Passat B5, Passat CC, Scirocco, Eos, Touran II, Sharan I, Sharan II, Caddy, T5 (také ve verzi biturbo/180 k), Tiguan a Amarok.
Motor 2.0 TDI PD zabudovali do svých vozidel také výrobci, pro které byl vývoj vlastní vznětové jednotky tohoto objemu buď neekonomický nebo v dané době nerealizovatelný. Kromě Mitsubishi to byly například značky Jeep (Compass) a Dodge (Avenger, Caliber).